Чий він є громадський бюджет?

*Термін "громадський бюджет" використовується на рівні з терміном "бюджет участі".

Ситуація, коли депутати місцевої ради особисто активно беруть участь у громадському бюджеті/бюджеті участі (далі ГБ-БУ) є досить типовою. Під час розробки положення про громадський бюджет та його подальшого впровадження, у багатьох активістів, службовців виникає запитання, як бути з місцевими депутатами та іншими особливими "зацікавленими" особами територіальної громади відносно громадського бюджету, адже він, бюджет – громадський, а вони – депутати, службовці ???

Ще один незайвий аргумент: зазвичай депутати - це соціально активна група у громаді, навіщо виключати їх з процесу штучними обмеженнями, адже це послабить громаду, якість та кількість проектів. Крім усього, для депутата реєстрація проекту від себе - це виклик та випробування його авторитету, бо попередній досвід яскраво доводить, що люди, у своїй більшості, голосують за корисні ініціативи, незважаючи хто їх автор. Також під час збору підписів мешканці матимуть додаткову нагоду спілкуватися зі своїм обранцем, а це в українських реаліях "багато коштує". У цьому запитанні перший аргумент про те, що депутати місцевої ради також члени територіальної громади до того ж, які так само як і інші наповнюють бюджет громади через податки. Не логічним є обмеження людини у можливостях через депутатський статус, тим більше, що громадський бюджет покликаний розширювати можливості. Важливо у положенні про громадський бюджет, яке приймає місцева рада, не надавати жодних додаткових прав, преференцій носіям депутатського статусу. Контр-аргумент, який доводиться зустрічати: "депутат розпоряджається усім місцевим бюджетом, тому бюджет участі треба залишити для громадян та обмежити участь депутатів".

Доповнення відповіді до попереднього абзацу - депутат одноособово не розпоряджається бюджетом міста, а виключно через колегіальне рішення ради. Натомість, громадський бюджет – це можливість депутату як члену громади, реалізувати власну ініціативу, якщо вона буде підтримана мешканцями.

Важливе завершальне – якщо в громаді варто щось обмежувати, так це можливості депутатів та службовців, керівників комунальних закладів та підприємств впливати на голосування за проекти. Бо саме це спотворює результати громадського бюджету та викликає розчарування в громаді від сучасного інструменту місцевої демократії, діючи на руку «противсіхам» та "зазрадникам".

Окрема подяка Андрію Тараненко з Білгорода-Дністовського https://www.facebook.com/profile.php?id=100009320790697 за мотивацію написати цей пост.

 

 


Коментарі

Додати свій коментар

Авторизація

Забули пароль?

Назад